ljuvavardag.blogg.se

En helt vanlig vardag, en helt vanlig familj. Ljuv som få...

Väck inte den björn som sover

Publicerad 2015-05-29 21:05:21 i

Före man blev förälder fick man berättat för sig om vakna nätter. Men jag tror att min omgivning glömde berätta hur man sover när man väl får det...

Härom natten kissade 3-åringen i sängen, på samma lakan som bebis för en gång skull sov gott på. Så för att inte behöva väcka bebis så rullades lakanet ihop under mig. Hellre sover jag på kiss-lakan än vara vaken med bebis...

Och nu har bebis somnat långt ner i sängen och min mamma-nojja-känsla säger att hon kan kasa ännu längre ner. Så än en gång... för att inte väcka den lilla... God natt nu sover jag på tvären balanserande i fotänden som en levenade mur!

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ljuva mamman

Två fantastiska barn och en inte alltid lika fantastisk mamma. Speglar den ljuva vardagen i småbarnslivet med en stor portion humor. Och ja just det; en fantastisk pappa finnes det ju också!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela