ljuvavardag.blogg.se

En helt vanlig vardag, en helt vanlig familj. Ljuv som få...

Som man känner sig själv känner man andra

Publicerad 2015-04-26 16:12:00 i Allmänt,

 
Jag anser oftast att jag är en ganska bra mamma. Men ibland sviktar tålamodet, man har inte sovit ordentligt på ett tag, barn som inte har brottom när man själv har brottom etc. Då säger man ibland saker som man önskar att man inte gjort. Är det något jag önskar mig som förälder så är det mer tålamod. Att ha lika mycket tålamod som damen i min GPS skulle vara bra. Hur många gånger jag än kör fel så har hon samma lugna röst "gör en u-sväng", "ändrar rutt", aldrig ens med en uns av irritation även om jag är helt hopplös. Och jag sitter där och förväntar mig att hon ska höja rösten "men lyssna på mig då, du skulle svängt höger för 200 meter sedan". Men det är väl därför hon aldrig behöver be om ursäkt... till skillnad från mig.

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ljuva mamman

Två fantastiska barn och en inte alltid lika fantastisk mamma. Speglar den ljuva vardagen i småbarnslivet med en stor portion humor. Och ja just det; en fantastisk pappa finnes det ju också!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela